Little Pwincess ♥
PBSMR? OK
Saturday 15 February 2014 • 08:37 • 0 comments

Assalamualaikum dan salam satu malaysia. Ewah >< hihi. Apa khabar? Ekceli aku post entri baru ni atas sebab bosan eheh. Takda idea pun nak bercerita. So aku habiskan masa dengan cerita pasal sekolah jela k :) Bismillahirahmanirahim..

Okay, aku pun dah form3. Sedar tak sedar, nak atau tak nak aku terpaksa hadap PBS. Haritu ada taklimat pasal budak budak form3. Ya ampun kesian gila dengan batch aku ni. PMR yang lepas takda susah pun. Tahun ni dengan exam siap ada lisan gitu. Nak nak subject english dengan bahasa melayu. Aku dah lah kurang bijak dengan english ni. Macam mana result aku nanti wallahualam. Cikgu cakap subject yang kena jawab dalam dewan subject english, bahasa melayu, math dengan sains. Yang lain maybe dengan buat kerja khusus. Sekarang ni, subject yang aku tak boleh nak menguasai subject teras tulaa english, math dengan sains. Sains nak kena baca dari form1 punya sampai lah form3. Math kena banyak buat latihan. English kena rajin membaca. Ya ampun kena fokus lah jawabnya dalam class. Tak boleh nak bermain sangat.

Mangsa pbsmr. Aku sure lah ramai yang mengeluh bila dapat kertas pbs tiap tiap hari. Class aku je dah dapat dalam 30 lebih kertas pbs english. Cikgu bagi straight semua tu. Bila cikgu nak pun aku tak tahu lah. Ni kan pulak subject subject lain. Aku dengar dengar batch aku ni kena hadap kertas tu semua dalam masa 4 bulan. Seksanya ya tuhan ><  So dari sekarang lah kot aku kena sedia. Takda masa nak main main. Dalam class kena fokus. Homework kena siapkan. Dari situ jugak lah cikgu nilai kitorang. Haih... Cepatlah habis form3. Aku tak sanggup dah nak hadap pbs ni. Dah lah dari form1 hadap pbs. Ni masuk form3, datang pulak pbsmr. Dah macam apa dah batch kitorang ni. 

Dengan parents aku dah letak harapan dekat aku. So, aku sebagai anak ni memang terasa sangat sangat bersalah lah kan kalau hampakan dorang ewah ahak. Ni laaa masa aku nak balas balik jasa dorang. Tapi macam mana? Aku sendiri pening dengan exam ni semua nanti. Bila cerita dengan abang abang aku, diorang cakap "BELAJAR". Ye memang aku belajar. Tapi tah lah, kadang aku hilang fokus dalam class. Aku selalu sangat ngantuk dalam class. Masa tulaa kepala aku ni satu apa tak masuk. Kalau masuk pun dalam dua tiga hari dia keluar balik apa yang aku faham tu. Tu yang susah. "Nurul je harapan mak dengan ayah sekarang. Belajar lah pandai pandai. Nanti dah dapat result bagus, beli rumah besar besar mak dengan ayah boleh tumpang. Belajar pandai pandai" kadang bila ingat balik apa yang mak cakap, memang nak berderai airmata ni. 

Em hah em aaaaaaa em em ok lah sampai sini jela kot. Next time ada idea aku post lagi :) Night bye, assalamualaikum. 


I'M THE VICTIM OF PBSMR



PASTFUTURE
The star owner
Bounjour Alls ! Welcome to My world . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :) Need some choco ? Change it Mood : I'm Bored -.- Status : Me know me cute :p
TALKIE TALKING

"
"

FOLLOWERS
Hey Guys ! Iloveyouuuuu.

UPDATE STATUS
FOREVER HATE EX
>> Blogskin baru
6 March 13 : NOW
at:10 am


>> Awok comel sangat
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • School
  • Hello Encik 2014 ♥
  • SELOKA KAMI ASRAMA DESA SUNGAI RAMBAI
  • Alhamdulillah. Bahagia
  • Rayaaaaaaaaaaaaaa!
  • Dugaan datang tanpa henti :'(
  • "/
  • I'm Happy :)
  • Alhamdulillah :')
  • Hey Thereeeee!

  • Adopted Sister.

    CREDIT SECTION

    Coding basecode by: Afiqah
    Edit template by: Izyanyancinnamon
    Owner blog: MRS MISHBUBBLES99
    Best view:Mozilla firefox
    Others:(♥♥)

    Enjoyyyyyyyyyyyy :')