Little Pwincess ♥
Jumaat. 040414
Saturday 12 April 2014 • 07:35 • 0 comments

Assalamualaikum.. Jumaat 040414. Cantik tarikh tu. Tapi nasib aku malang habis masatu. Kena jumpa dengan cikgu yang paling garang. Phone s2 aku hilang.  Kena marah dengan parents sebab s2 hilang. Srs aku nak balik duh phone aku. Kisahnya.. Masa ada buat perjumpaan malam tu phone aku letak dalam beg. Then.. lepas habis je perjumpaan tu aku gi charge kejap sebab beteri low masatu. Aku mintak tolong kak ceni tengok tengokkan phone tu sebab aku nak iron baju malam tu. Then lepas iron baju tu terus je aku amik phone then gi kat katil main main phone kejap pastu letak lah tepi bantal. Esoknya bedah kejut aku, aku macam biasalah nak tengok apa apa yg ada kat phone. Cari cari tak jumpa. Terus menggelabah kibas kibas blanket semua. Tak jumpa jugak. Masatu nak menangis dah ni, tapi tahan dulu. Kot kot aku salah letak ke apa. Kak tyra dengan kak ika datang tanya kenapa semua. Cari ah sama sama. Pastu mintak tolong kak ikin call kan kejap. Number aku tu off. Terus nangis. Dalam kepala ni fikir satu je "apa nak jawab dengan ayah kalau ayah datang nak amik phone petang nanti" Pagi tu jugak kitorang buat spocek. Tapi tak jumpaaaaaaaaaaaa.

Dengar dengar je dah kena beratur. Aku, bedah, kak tyra, kak shahsha, kak myra, kak soha kena tahan dengan pakjak. Masa baca yasin kitorang lansung tak masuk dewan sebab cikgu tak bagi. Dah lambat katanya. Pakjak cakap lepas habis baca yasin gi jumpa dia. Pasal phone aku hilang tu, aku terpaksa cakap duit aku hilang. Kalau aku cakap phone yang hilang comfirm kena marah lagi teruk. Masatu pulak pengetua ada sekali. So, pengetua mintak semua budak asrama gi kat dataran insaniah. Time perjumpaan tu, pakjak main tunjuk tunjuk jari je suruh jumpa kat bilik dia. Dalam 6 7 orang kena panggil dengan aku aku sekali kena. 

Time kat bilik pakjak tu, berdebar kot. Takut kena tengkik bagai. Kak tyra selalu pesan "kalau dia tuduh kau. kau jangan nangis. buat lek je. nanti dia cakap kau yang curi" Masatu memang tengah nangis sebab phone. Dari pagi sampai menengah atas rehat aku lansung tak masuk class. Sebab jumpa pakjak lama sangat. Nak settlekan kes hari jumaat tu gak. Aku fikir pakjak nak jumpa sebab nak marah. Rupanya sebab suruh tulis nama siapa yang aku syak curi duit tu semua. Lepas je pakjak lepaskan kitorang, aku gi lah makan kejap kat kantin then terus masuk class even lagi setengah jam je nak balik. Idk macam mana pasal kes phone aku hilang boleh kecoh dekat bebudak ni -.- Semuanya suruh sabar sabar sabar. Semua cakap kesian kesian kesian. Time balik sekolah tu, aku nampak aqra. K aku pun buat bodoh jela kann. Sebab masatu tengah sakit hati dengan dia. Gi class kemas beg semua. Otw nak balik hostel tengok dia dah datang. Dia tanya phone hilang ke. Kenapa bawak phone. Aku lansung tak jawab apa. Masa jalan saing nak gi surau tu aku diam jee. Senanyee nak nangis time tu tapi tahan. 

Lepas habis usrah, sampai je dorm gi public jap. Call mak nak bagitahu phone hilang. Phewwwwww teruk kena marah. Last mak cakap "memang ayah kau mengamuk nanti" k. Aku masuk dorm terus nangis teruk. Last last tertidur kejap. Petang tu ayah datang. Ya Allah, gugup jantung aku. Masuk je dalam kete terus kena marah. Paling sentap bila ayah cakap "Semalam ayah call sbb nak bagitahu ayah nak amek phone kau harini. Tapi kau tak bagi amek phone kan? Puas ayah desak kau semalam. Kau degil jugak. Ayah dengan mak belikan kau tak simpan betul betul. Dah cakap dah kan jangan bawak pegi sekolah? Kau nak cakap dengan sape phone kau hilang? Kau nak ngadu dengan warden? Kau nak ngadu dengan penyelia kau? Kau berani? Berani ke kau? Pasni ayah tak nak dengar kau merengek nak guna phone. Sim ke phone ke lansung kau tak dapat. Lagipun kau nak exam" Tengok kat tingkap kete, kak siti tengah tengok aku -_- 

Hari esoknya aku dah tak tahu nak buat apa. So, diam je lah kan phone dah hilang. Jumaat semalam 110414 masa otw balik rumah dalam kete ayah cakap "Dengar ni. Ayah dah bincang dengan mak. Kalau exam nanti kau lulus semua takda fail, kau nak mintak phone apa mahal macam mana pun ayah boleh belikan. Dengan syarat TAKDA FAIL" Sebelum ni ayah janji dengan aku, kalau aku boleh bagi dia result baik, dia nak belikan motor. Ayah kata anggap ni satu "CABARAN

So, in shaa allah aku try do the best. Sekarang ni aku pakai phone aqra je. Buat sementara ni. So number lama tu semua aku dah tak guna. Ws semua dah takda. 


Dalam phone s2 tu banyak sangat benda yang aku sayang. Text text lama semua ada. Gambar tu semuaaa pehh :( Kbye. 



PASTFUTURE
The star owner
Bounjour Alls ! Welcome to My world . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :) Need some choco ? Change it Mood : I'm Bored -.- Status : Me know me cute :p
TALKIE TALKING

"
"

FOLLOWERS
Hey Guys ! Iloveyouuuuu.

UPDATE STATUS
FOREVER HATE EX
>> Blogskin baru
6 March 13 : NOW
at:10 am


>> Awok comel sangat
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Holiday.
  • PBSMR? OK
  • School
  • Hello Encik 2014 ♥
  • SELOKA KAMI ASRAMA DESA SUNGAI RAMBAI
  • Alhamdulillah. Bahagia
  • Rayaaaaaaaaaaaaaa!
  • Dugaan datang tanpa henti :'(
  • "/
  • I'm Happy :)

  • Adopted Sister.

    CREDIT SECTION

    Coding basecode by: Afiqah
    Edit template by: Izyanyancinnamon
    Owner blog: MRS MISHBUBBLES99
    Best view:Mozilla firefox
    Others:(♥♥)

    Enjoyyyyyyyyyyyy :')